Jest to bardzo czasochłonny i kosztowny proces, ze względu na zakres prac. Po dokładnym umyciu i oczyszczeniu chemicznym powierzchni lakierniczej zostaje ona poddana glinkowaniu. Wszystkie elementy gumowe, ozdobne oraz wykonane z tworzyw sztucznych są oklejane, aby nie uległy uszkodzeniu, po czym rozpoczyna się proces polerski. Cztery, a nawet pięć warstw polerskich, w wyniku których uzyskujemy niemal całkowitą redukcję zarysowań. Powierzchnia lakiernicza jest oczyszczona i idealnie gładka, a uzyskany efekt porównywalny jest ze stanem pojazdów fabrycznie nowych. Dodatkowo odświeżamy wygląd elementów z tworzyw sztucznych, elementów chromowanych oraz ogumienia. Oczyszczone zostają elementy osłony silnika i komponentów pod maską. Tapicerka i wykładziny zostaną odkurzone, dywaniki uprane oraz umyte szyby.
Szczegółowy zakres prac znajduje się poniżej:
– Dokładne umycie całego pojazdu oraz felg i ogumienia
– Usunięcie trwałych zbrudzeń pochodzenia organicznego i ropopochodnych
– Glinkowanie powierzchni lakierniczej
– Oczyszczenie chemiczne i felg ze stopów lekkich
– Polerownie ręczne felg
– Cztery lub pięć warstw polerskich
– Aplikacja podstawowego zabezpieczenia lub za dopłatą kompozyt ceramiczny
– Mechaniczne wypolerowanie szyb
– Konserwacja ogumienia i elementów z tworzyw sztucznych
– Wypolerowanie chromowanych elementów ozdobnych (jeśli nie są uszkodzone)
– Wypranie lub umycie dywaników
– Odkurzenie tapicerki oraz wykładzin kabiny i bagażnika
– Oczyszczenie progów wewnętrznych i listew ochronnych
– Oczyszczenie wewnętrznych profili drzwi
– Umycie szyb wewnątrz i zewnątrz
– Wypolerowanie końcówek rur wydechowych
– Oczyszczenie komponentów pod maską pojazdu